Monday 7 November 2016

kawasaki bike


Image result for kawasaki bike 250
kawasaki 250cc merupakan sebuah jentera daripada keluaran syarikat kawasaki yang mempunyai kapasiti rendah bagi segmen superbike. Jentera ni sesuai untuk golongan yang mahu berjinak jinak ke alam jentera berat berkapasiti rendah.   

jentera kawasaki 250 cc ini terbahagi kepada dua katagori iaitu full faring dan naked. Full fairing bermaksud penampialan jentera tidak terdedah seperti enjin dan sebagainya. Namun bagi katagori naked bermaksud jentera itu berada dalam keadaan terdedah. kedua dua katagori ini mempunyai kelebihan masing - masing bergantung kepada keinginan penunggangnya. bagi full fairing posisi penungang akan berada dalam posisi membongkok manakala bagi naked pula penunggang akan berada dalam keadaan tegak. 

  
naked kawasaki z250                                                                 full fairing kawasaki ninja 250


jentera kawasaki ini mempunyai banyak versi iaitu kawasaki se(speacial edition), kawasaki ninja,kawasaki ninja r, kawasaki ninja rr, dan kawasaki z. Kesemua versi merupakan dalam segmen 250 cc.

kebanyakkan di malaysia pengguna kawasaki 250cc adalah daripada golongan muda dari lingkungan 18 ke 25 tahun kerana kawasaki 250cc ini merupakan jentera yang sesuai bagi umur sebegitu.



10 comments: